A háztartási eszközök leselejtezés után mehetnek a kukába. De nem szó szerint. Arra, hogy hogyan szabaduljunk meg a leselejtezett, elavult eszközöktől, ma már jól kidolgozott és előírt szabályozási háttér és eljárásrend áll rendelkezésre. Mit, mikor, hova lehet kitenni, hova kell elszállítani. Nem árt, ha tájékozódunk erről, mielőtt az otthonunkban egy-egy nagyobb átalakítást igénylő munkálatot tervezünk. Például, amikor a régi kazánrendszerű központi fűtésünket szertenénk hőszivattyús fűtésrendszerre cserélni. Miért is tennénk ezt? Mert az új rendszer gazdaságosabb, és nem mellesleg, a környezetünket is jobban védi, tisztább levegőt biztosít a lakókörnyezet számára. De vegyük csak a dolgokat sorjában.
Egy ismerős család történetét mesélem el, akik úgy döntöttek, hogy átlépnek a 21. századba, és lecserélik a ház építésekor kialakított fűtésrendszerüket, mert már annyi pozitívumot hallottak a PACO HAUS hőszivattyúiról, hogy meggyőzte őket. Először is tájékozódtak a Paco Haus oldalán, amely egy forgalmazó. Pontosabban kereskedő.
Több éves szakértelem, az év hőszivattyú értékesítője – pár érv csak, ami a cég mellett szól. Áraik a rendszer beépítésével együtt a honlapon feltüntetett garantált árak, utólagos módosítás nélkül. Távfelügyeletet és szervizt biztosítanak, ami azt jelenti, hogy a beépített PACO HAUS hőszivattyú szervizelését a beépítést követően elvégzik, legyen az bármilyen márkájú, amelynek hazai márkaszervizeként működnek,
Bizonyos PACO HAUS által forgalmazott hőszivattyúhoz Smart Cloud és Service Cloud szolgáltatás is jár. Az előző egy applikációt jelent, amellyel a tulajdonos nyomon követheti a rendszere fogyasztását és működését akár éves szinten. Az utóbbi egy automatikus hibebejelentési szolgáltatás, amely alapján a Paco Haus szakemberei akár távolról is tudnak beállításokat és problémaelhárítást eszközölni a rendszeren. Amennyiben erre nincs lehetőség, akkor is előnyös ez a fajta jelzés, mert a szakmeberek a probléma ismeretében, a megfelelő eszközkészlettel tudnak kiszállni a helyszínre, és a felmérés nem a probléma okának meghatározásával kezdődik, hanem magával a probléma megoldásával. Idő és pénz, például oda-vissza autózás újabb eszközökért, többszöri kiszállás ideje spórolható meg vele. A hibabejelentő funkció előnye a gyorsaság és hatékonység mellett a kényelem biztosítása a rendszer tulajdonosa számára. Hiszen nem kell neki telefonálgatnia, bejelenteni a hibát, amiről laikusként fogalma sincs mi lehet, hanem a szoftver végzi el helyette a munkát.
Az ismerősök már biztosak voltak benne, hogy a Paco Haus céget fogják megbízni a rendszer tervezésével és beépítésével. Még csak azt kellett eldönteniük, hogy részlegesen vagy teljesen álljanak át a hőszivattyús megoldásra. A teljes átállás nagyobb anyagi befektetést igényel, de idővel többet is hoz vissza. A részleges átálással a már meglévő rendszert lehet kiegészíteni, kevesebb a pillanatnyi befektetés, de hosszú távon két rendszert kell üzemeltetni és karbantartani, valamint a téli nagyon hideg napokban muszáj egy kicsit visszaállni a régi fűtésre is.
Úgy döntöttek, hogy szakértőkre bízzák az tervezést, aztán a pénztárcájuknak legmegfelelőbb változatot válasszák. Elmentek hát a cég jól felszerelt bemutatótermébe, ahol működés közben, a valóságban is meg lehet nézni a termékeket. És ahol természetesen első kézből juthatnak információhoz. A látogatást és a tájékoztatást követően már biztosak voltak abban, hogy Paco Haus céget fogják választani. A cég tulajdonosa meggyőző és hozzáértő magyarázata után már sokkal világosabban látták át az egész projektet, a rendszer működését. Megtudták, hogy hószivattyú alkalmazásával jelentősen tudnák csökkenteni a fűtési, a nyári időszakban pedig, a hűtési költségeiket, és emellett a berendezés segítségével a melegvízellátás is biztosítva lenne. Úgy döntöttek, ha már belevágnak, akkor tegyék azt rendesen, úgyhogy a teljes rendszerátállást választották.